maanantai 29. lokakuuta 2012

Kohti myynnin ja matkailun menestystä...

Tere.. Pieniä asioita Hyvän myyjän asiakaspalvelusta... Menestyäkseen kovenevassa kilpailussa suomalaisen kuluttajan ajasta ja rahasta yritysten on pystyttävä lisäämään myyntiä.. Niin myyntityötä kuin asiakaspalveluakin on tutkittu paljon... Useat myyntityötä tarkastelevat tutkimukset kuitenkin osoittavat, että huippumyyjät pyrkivät aina räätälöimään oman toimintansa kunkin asiakkaan mukaan... Hyvät myyjät pystyvät kuvailemaan myymänsä tuotteen ominaisuuksia monipuolisemmin kuin heikoimmin menestyvät kolleegat... Tarjonnan ja vaihtoehtojen lisääntyessä asiakas on entistä tietämättömämpi kaikista tarjolla olevista vaihtoehdoista eikä häntä siksi enää voi kohdata turvautuen tiukasti asikaspalvelun perinteitä kunnioittaviin "hyvää palvelua tuottaviin" rutiineihin.. Jottta asiakas olisi tyytyväinen, myyjän tulee kyetä selvittämään asiakkaan tarpeet.. Asiakaspalveluprosessin tarkentaminen myynnin näkökulmasta sekä myynnin työkalujen - kuten tuotelista, mainosmateriaalit, Ipadit yms.. T. Antti

1 kommentti: