keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Sähköinen markkinointi...

Heipskukkuu...   Tehtävän kuva, Sähköisen markkinoinnin kurssista joka oli eilen 6.11.2012...

Mitä ovat seuraavat?


-Kilpailuetu =  

Sijainti, kaupalliset edut,

Viiden kilpailuvoiman malli on Michael Porterin vuonna 1979 luoma kehikko, jonka avulla johdetaan viisi voimaa, jotka määräävät tarkasteltavan markkinan viehättävyyden yrityksen näkökulmasta. Viisi voimaa ovat: kuluttajien markkinavoima, tuottajien markkinavoima, uusien kilpailijoiden uhka, substituuttihyödykkeiden uhka sekä lisäksi toimialan nykyisen kilpailun taso.

-Low cost carrier =

Liiketoimintaidea perustuu halpojen lippujen tarjoamiseen. Lippujen hintoja on alennettu poistamalla kaikki ylimääräisiä kuluja lipun hintaan aiheuttavat palvelut, kuten ruokatarjoilu. Erillisistä palveluista laskutetaan erikseen. Osa lipuista myydään tappiollisena - tällöin asiakkaan ostamat erilliset palvelut kattavat varsinaiset kulut.

-Horisontaaaliset lisäarvopalvelut =

Kukat hotellihuoneessa, lentoasemakuljetus  jne..

-Matkan kulutusprosentti =

Matkan varaus, lento, autonvaraus ,kuljetus, rahanvaihto, check in, baarin antimet, illallinen, aamiainen, retkeily...

-A wealth of information creates a Poverty of attention =

Kaikki matkailijan palvelut pitäisi löytyä samasta paikasta, tiedon määrää tulee valtavasti, ettei asiakas halua ostaa tiettyä palvelua jos 50 palvelua on nenän edessäsi, "infoähky", jne..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti